Dwa zdjęcia

Siedzę z kubkiem gorącej herbaty i dumam. Wyglądam za okno, gdzie właśnie pada deszcz. A wczoraj jeszcze było tak ładnie, ale powoli zbliża się Jesień i chociaż naprawdę mieliśmy piękny Wrzesień, to z dnia na dzień niestety robi się coraz chłodniej. Szkoda, że Lato tak szybko przemija. O czym myślę? Bo przecież nie o przemijaniu, a przynajmniej nie dziś.

Wczoraj: ładna pogoda, wietrznie, ale słonecznie i w miarę ciepło. Mam wolny dzień. Zastanawiam się czy wziąć rower i pojechać w siną dal, a może nad jezioro. W końcu wkładam słuchawki w uszy, włączam muzykę, biorę smycz w rękę i idę na dłuższy spacer poza miasto. Moja suczka zadowolona, bo rozpiera ją energia, więc w końcu może się wybiegać. Pomimo, że wieje wiatr, słońce jeszcze ciepło mnie otula swoimi promieniami. Wyciągam aparat i zaczynam fotografować. Fotografuję psa oraz przyrodę.

Dziś: Siedząc z kubkiem herbaty patrząc na padający deszcz za oknem przeglądam zdjęcia. Niektóre są lepsze, niektóre gorsze.. wiadomo jak to jest z fotkami. Nagle wpadają mi w oko dwa, bardzo podobne do siebie, a jednak całkiem inne. I właśnie teraz patrząc na te zdjęcia myślę, że to trochę jak w życiu, cóż różnie bywa…, ale o co mi chodzi..

Dwie osoby mogą patrzeć na tą samą rzecz, a widzieć ją zupełnie inaczej. Ktoś wypowie jedno zdanie, a dwóch słuchaczy odbierze je w dwóch różnych kontekstach i może nawet pomyśli , o dwóch różnych rzeczach. A mówcy może chodzić o jeszcze coś zupelnie innego..😉

Mówi się, że są sytuacje bez wyjścia. No, ale czy na pewno? Zawsze jest jakieś wyjście.  Wszystko zależy też od punktu widzenia, a może siedzenia.. Czy umiemy patrzeć perspektywicznie? Czasem jest to nie łatwe. Lecz nie ważne co nas w życiu spotyka, zawsze można zmienić nastawienie i swój punkt widzenia. To jest trochę tak jak z tym powiedzeniem „Nigdy nie mów nigdy”, a jednak te nigdy potrafi nagle zniknąć …, z każdej sytuacji jest jakieś wyjście, a często nawet dwa. Wystarczy spojrzeć inaczej, tak jak na moje zdjęcia, sfotografowałam to samo, ale zupełnie inaczej…

Czy ty czytelniku umiesz na swoje życie, na różne sprawy spojrzeć z kilku stron ?

Dodaj komentarz